31 grudnia 2016 Udostępnij

Konserwacja i woskowanie motocykla

Motocykl tak samo jak inny pojazd mechaniczny wymaga uwagi i wykorzystywania różnorakich zabiegów pielęgnacyjnych. Chodzi nie tylko o ładny wygląd, ale utrzymanie również dobrego technicznego stanu. Mycie oraz konserwacja mocno różni się od zabiegów jakim poddawane są samochody.

Mycie motocykla

Pierwsza istotna kwestia to sposób czyszczenia. Auto z powodzeniem można myć myjką ciśnieniową. W przypadku motocykli się tego nie robi. Ewentualnie będzie można się zdecydować na jej zastosowanie w przypadku motocyklu terenowego, ale tutaj również działamy delikatnie, ostrożnie. Woda nie może się dostać do łożysk, rury wydechowej czy filtru powietrza i wlotów, a także instalacji elektrycznej.

 

 

Dobrą praktyką będzie zalepienie tych elementów folią. Można wykorzystać kilka foliowych worków i uda się poszczególne istotne miejsca w całym motocyklu solidnie zabezpieczyć przed dostępem wody. Pamiętać trzeba również o tym, że do myci nadaje się wyłącznie zimny motocykl, nie można tego robić zaraz po jeździe, ponieważ zostaną plamy na rozgrzanych częściach.

Czego używać do mycia?

Nie ma specjalnych wymagań, ponieważ i samochodowe i motocyklowe lakiery są praktycznie takie same. Czasami po prostu mają więcej warstw i estetycznie są bardziej rozwinięte. Spokojnie można używać do mycia szamponu, najlepiej bez wosku. Nie ma konieczności wybierania dużych opakowań, tak naprawdę niewielka butelka nam wystarczy, w końcu jest to stosunkowo niewielka powierzchnia jaka będzie do mycia. Oczywiście stosowanie techniki dwóch wiader jest tutaj wskazane i na pewno będzie dobrą opcją.

Jak myć motocykl?

Wosk, politura, mleczko?

Gdy już mycie będzie zakończone należy również zabezpieczyć karoserię. Niezależnie od tego jaki środek będzie używany staramy się nie mazać nim plastikowych części. Rozważyć można ewentualnie jakichś cleaner. Środki takie pozwalają usuwać zmatowiałą i utlenioną warstwę lakieru, także delikatne rysy.

W pewnym uproszczeniu można nawet powiedzieć, że to taka delikatna pasta polerska, dlatego nie musimy się obawiać uszkodzenia karoserii. Jeśli lakier ma ciemną barwę warto używać politury, która będzie nadawać wygląd mokry. Gdy chodzi o woski stosuje się takie same środki jak przy samochodowej karoserii. są jednak preparaty przeznaczone wyłącznie do motocykli, dlatego i takie będzie można w sklepach odnaleźć.

Dariusz Jabłoński

Redakcja carisma.com.pl