Bezsprzęgłowa lub automatyczna zmiana biegów
Z postępem w technologii, każdy producent samochodów odsłania niektóre lub inne rewolucyjne projekty z jego partii każdego dnia. Funkcje techniczne w samochodzie, w chwili obecnej, są nieskończone i każdy z nich ma swoją oddzielną użyteczność. Wśród tego scenariusza, najbardziej rozważny producent samochodów, Maruti Suzuki Limited postanowił wprowadzić swoją najnowszą innowację, zwany Automated Manual Transmission (AMT). Jak sama nazwa wskazuje, funkcja ta jest nowy typ transmisji, który będzie pomagać w nadchodzących modeli producenta samochodów. AMT to funkcja automatycznej zmiany biegów, która pozwoli kierowcom na zmianę biegów bez konieczności wciskania sprzęgła.
Ta nowo opracowana technologia oparta jest na jednostce elektronicznej, która będzie kontrolować zmianę biegów. Będzie on wyposażony w precyzyjny siłownik hydrauliczny, który będzie automatycznie obsługiwał biegi samochodu. Firma twierdzi, że dzięki tej funkcji, zmiana biegów nastąpi w szybkim czasie w porównaniu do procesu ręcznego, a samochód będzie dostarczać lepsze statystyki ekonomiczne paliwa też. Ta bezsprzęgłowa technologia zmiany biegów została określona jako EZ Drive przez producenta samochodów i zostanie po raz pierwszy wyposażona w nadchodzącym hatchbacku o nazwie Maruti Suzuki Celerio.
Łatwa jazda z automatyczną zmianą biegów
Technologia automatycznej zmiany biegów jest łatwa w obsłudze i wygląda dokładnie tak samo, jak konwencjonalna automatyczna skrzynia biegów. Dźwignia zmiany biegów umieszczona jest pomiędzy dwoma przednimi fotelami i zawiera oznaczenia N - Neutral, D - Drive i R - Reverse. Jest też jeszcze jedno gniazdo oznaczone M, które służy do wprowadzania samochodu w tryb manualny. Tryb manualny posiada ponadto dwa znaki, a mianowicie "+" dla zmiany biegów w górę i "-" dla zmiany biegów w dół. Przed uruchomieniem silnika należy upewnić się, że dźwignia zmiany biegów znajduje się w trybie N, a pedał hamulca nie jest wciśnięty.
Aby napędzić samochód, należy przełączyć tryb na D, a po zwolnieniu hamulca samochód zacznie się poruszać. Początkowo samochód będzie poruszał się z niewielką prędkością i jest to tak zwana funkcja pełzania, która jest bardzo skuteczna podczas miejskich korków i utrudnień w ruchu. Po przyspieszeniu samochodu do akcji wkracza technologia EZ Drive, która automatycznie zmienia biegi w zależności od prędkości samochodu. Aby zwolnić samochód, kierowca musi po prostu nacisnąć hamulec, a biegi będą ponownie zmieniane automatycznie, aż samochód zatrzyma się w miejscu.
Auto major twierdzi, że korzyści z tej bezsprzęgłowej zmiany biegów są liczne, takie jak skuteczny przebieg samochodu, mniej wysiłku ręcznego i łatwość prowadzenia. Maruti Samochody są dostępne w różnych segmentach i każdy został nagrodzony z niektórych lub innych dotacji na jego wydajność. Ta marka auto jest uważana za jedną z najbardziej niezawodnych i trwałych marek samochodów na świecie i to samo jest uważane przez ekspertów auto. Maruti dealerów samochodowych są zdania, że kiedy ta technologia będzie przybycie w firmie nadchodzący hatchback, Celerio, będzie mieszać się dość szumu wśród potencjalnych nabywców. Przewiduje się, że ten samochód wraz z nową funkcją EZ Drive będzie czynnikiem stymulującym dla firmy. Maruti Suzuki Limited jest już marką motoryzacyjną najwyższej klasy, a wraz z pojawieniem się takiej innowacji, ponownie zaspokoi swoje szerokie rzesze fanów.
VOstatnią rzeczą, z jaką chciałbyś mieć do czynienia, gdy wybierasz się do samochodu, jest rozładowany akumulator, a chociaż rozruch skokowy jest przyjemny, zazwyczaj nie przywraca pełnego naładowania akumulatora pojazdu. Oddanie akumulatora do warsztatu może sprawić, że utkniesz na...
VNadbieg to jeden z tych terminów związanych z pojazdami, które brzmią bardzo fajnie. W rzeczywistości jest to całkiem fajna funkcja, ale w żaden sposób nie jest ekscytująca. Można sobie wyobrazić, że przycisk nadbiegu daje samochodowi supermoce, dzięki którym może on jechać...
VKorpus przepustnicy jest istotną częścią samochodu, która odgrywa kluczową rolę w jego osiągach. Kontroluje on ilość powietrza, które jest wpuszczane do komory zapłonowej. Droga powietrza jest blokowana przez zawór, który obraca się lekko lub całkowicie, w zależności od siły...